MULTIMODALE UDTRYKSFORMER
Multimodale udtryksformer - ind i danskfaget
Ved de mundtlige prøver i dansk er der der et øget fokus på de multimodale udtryksformer.
Kravene til opgivelserne er skærpet, så der skal opgives flere forskellige eksempler på genrer inden for hhv. æstetiske og multimodale tekster.
Hvordan kan det gribes an, hvilkemuligheder har vi, og hvordan kan det berige vores danskundervisning?
På dette kursus arbejder vi med ideer og konkrete forløb med fokus på danskfaglige tilgange i relation til analyse, bearbejdning, fortolkning og perspektivering af forskellige multimodale udtryksformer.
Du kan bruge forløbene direkte i din egen undervisning, eller du kan lade dig inspirere og sammen med dine danskkollegaer udvikle nye forløb.
Kususindhold
- Udfordringer og muligheder med de skærpede krav til arbejdet med multimodale udtryk
- Eksempler på konkrete forløb med fx lydfortællinger, kortdoks, webdoks, vlogs og poesiplakater.
- Forberedelse og deling af korte undervisningsforløb
- Multimodale udtryksformer til prøven – eksempler på synopser.
Målgruppen er dansklærere fra 6.-10. klasse i alle skoleformer.
Kontakt mig for et konkret tilbud til din skole eller kommune.
Tidligere kursister siger:
Mange forskellige genrer blev berørt. Jeg kan bruge de fleste input til konkrete tiltag i min undervisning efterfølgende. Jeg føler mig bedre klædt på til tekstopgivelser og fordybelsesområder ved de kommende prøver.
- Rigtig god gennemgang af stoffet - konkret viden og værktøjer!